Сустрэча з добрай музыкай-заўсёды свята. Чым раней дзіця даткнецца з яе лепшымі ўзорамі, тым ярчэй будуць яго ўражанні. Як зрабіць, каб музыка выклікала водгук, зацікавіла малога, была зразумелая яму?
У першыя гады жыцця дзіця амаль увесь час знаходзіцца ў асяроддзі блізкіх яму людзей, сям'я здольная развіць яго эстэтычныя пачуцці. Калі вы проста напяваць маляню, ён ужо далучаецца да музычнага мастацтва, хай і недасканалае. Да таго ж вы перадаеце яму часціцу вашага натхнення.
У апошні час страчана такая сямейная традыцыя, як хатняе музіцыраванне з дзецьмі, страчаная звычка спяваць дома хорам. А шкада! Такія першыя парасткі станаўлення музычнай культуры ў сям'і ўмацоўваюць адносіны з дзецьмі. Паспявайце калыханку, калі ўкладваеце спаць малога, вы можаце замяніць словы песні іншымі, называючы яго любімыя цацкі.
У выніку зносін з музыкай дзіцяці перадаюцца яе настрою і пачуцці: радасць і сум, рашучасць і пяшчота. У гэтым сіла псіхалагічнага ўздзеяння музыкі.
Вучыце дзяцей слухаць музыку, выклікайце ў іх жаданне спяваць, танцаваць, гуляць. Калі музыка ўвойдзе ў ваш дом, жыццё ў ім стане святлей і радасней. Тым самым вы наблізіце дзіцяці да вытокаў творчасці, да разумення прыгажосці ў музыцы. Быць можа, прырода надарыла ваша дзіця здольнасцямі, аб якіх вы і не здагадваліся.
Музычныя здольнасці дзяцей выяўляюцца ў кожнага па-рознаму. У некаторых ужо на першым годзе жыцця яны выяўляюцца досыць ярка, хутка і лёгка развіваюцца; у іншых пазней, цяжэй. Здольнасць прайграваць мелодыю голасам, дакладна яе інтануючы або падбіраць яе па слыху на музычным інструменце ў большасці дзяцей выяўляецца толькі да пяці гадоў. Але калі здольнасці не выяўляюцца рана, гэта не кажа аб іх адсутнасці. Вялікае значэнне мае асяроддзе, у якім расце малы. Ранняе праява здольнасцяў назіраецца менавіта ў дзяцей, якія атрымліваюць досыць багатыя музычныя ўражанні. Адны дзеці здольныя развіць высокага ўзроўню музычнага развіцця, іншыя больш сціплага. Важна, каб дзеці з ранняга дзяцінства вучыліся ставіцца да музыкі не толькі, як да сродку забавы, але і як да найважнейшай з'явы духоўнай культуры.
Не кожны малы атрымлівае музычную адукацыю ў раннім узросце. Не варта "цягнуць" дзіцяці ў музыку. Аднак навучыць яго адчуваць і разумець яе можна і без гэтага: трэба разам з малым музыку слухаць. Гэта развівае ў ім музычны слых, пачуццё прыгожага.
Фотаматэрыялы: