Творчае развіццё дзіцяці дашкольніка © Яслі-сад № 5 г.Ганцавічы

 

↓A↑

XX

Змена памеру шрыфта

Усе сучасныя браўзэры дазваляюць змяняць памер шрыфта на старонцы сайта шляхам изменeния маштабу

У большасці выпадкаў для змены маштабу скарыстайцеся камбінацыяй клавіш "Ctrl і +" ці "Ctrl і -"

Так жа можаце выкарыстоўваць камбінацыю "Ctrl і скролл"

Дадатковая інфармацыя даступная па спасылцы https://support.google.com/chrome/answer/96810?hl=ru

 

ДЗЯРЖАЎНАЯ ЎСТАНОВА АДУКАЦЫІ

"ДЗІЦЯЧЫ САД №5 Г. ГАНЦАВІЧЫ"

 

 

Раздзелы сайта

  • Галоўная
  • Адно акно
  • Аб установе
  • Бацькам
  • Настаўніцкая
  • Сэрвісы
  • Прафсаюз
  • Бяспека
  • Акцыі
  • Здаровы лад жыцця у нашым дзіцячым садзе
  • 2024 Год качества
  • Нашы дасягненні
  • Абарона персанальных даных
  • New
  • ЛЕТО 2023
  • Беларусь помнит
  • Кружковая деятельность
  • Обратите внимание
  • Профилактика насилия
  • ЛЕТО 2024
  •  

    статыстыка наведванняў

    Яндекс.Метрика

    індэкс цытавання

    індэкс цытавання

     

     

     

     

    Творчае развіццё дзіцяці дашкольніка


    Творчае развіццё дзіцяці дашкольнага ўзросту.
    Творчае развіццё дзіцяці-гэта не абавязкова выхаванне знакамітага кампазітара, пісьменніка ці мастака, а толькі адна з складнікаў гарманічнага і ўсебаковага развіцця асобы. Магчыма, у працэсе творчасці ў малога адкрыюцца пэўныя таленты, развіваючы якія ён прыйдзе да знакамітасці. Калі няма - ён проста атрымае задавальненне ад працэсу развіцця і авалодае пэўнымі, неабходнымі яму ў жыцці навыкамі.
    Часцяком бацькі абмяжоўваюць творчую дзейнасць малога, баючыся, што драбок сапсуе, выпацкае нешта ў кватэры. Але пры правільнай арганізацыі творчы працэс вучыць і акуратнасці, парадку.
    Важна пазнаёміць дзіцяці з матэрыяламі для творчасці ў самым раннім узросце і пастаянна суправаджаць працэсы пазнання гэтых матэрыялаў дзіцем. Спрабуючы, дзеючы, малы не толькі вучыцца стваральнай дзейнасці, эмпатыя, пачуццёвасці, развівае ўяўленне і прасторавае мысленне, ён дае Вам матэрыял для псіхалагічнай дыягностыкі сваёй асобы.
    Разглядаючы малюнкі, вылепленыя фігуркі, сканструяваныя малым замкі, вы даведаецеся ўсё пра патайных кутках яго душы. Важна не крытыкаваць творы драбкі, а ўмела накіроўваць яго дзейнасць па правільным шляху развіцця, ад простага да складанага. Не раздражняйцеся, калі драбок нешта не разумее ці не можа зрабіць, паказвайце зноў і зноў, цярпліва і натхнёна.
    Суправаджаючы творчы працэс апавяданнямі і песнямі, вы не толькі весела праведзяце час, але і несвядома разаўеце маўленчую актыўнасць дзіцяці.

    Парады дарослым па развіццю творчых здольнасцяў дзяцей.
    • Дапамажыце свайму дзіцяці ў задавальненні асноўных чалавечых патрэбаў (пачуццё бяспекі, любоў, павагу да сабе і навакольным), паколькі чалавек, энергія якога скавана асноўнымі патрэбамі, менш здольны дасягнуць вышыняў самавыяўлення. Павага да асобы і інтарэсам дзіцяці-аснова яго развіцця.
    * Пазбягайце няўхвальнай ацэнкі творчых спробаў дзіцяці-не варта казаць, як можна палепшыць яго твор... У гэтым выпадку, як бы ні стараўся дзіця, вынік усё роўна недастаткова добры.
    * Будзьце памяркоўныя да дзіўных ідэям, паважайце цікаўнасць, пытанні і ідэі дзіцяці. Старайцеся адказваць на ўсе пытанні, нават калі яны здаюцца дзікімі або "за гранню".
    * Пакідайце дзіцяці аднаго і дазваляйце яму, калі ён таго жадае, самому займацца сваімі справамі. Лішак "шэфства" можа абцяжарыць творчасць.
    * Дапамагайце яму спраўляцца з расчараваннем і сумневам, калі ён застаецца адзін у працэсе незразумелага аднагодкам творчага пошуку: хай ён захавае свой творчы імпульс, знаходзячы ўзнагароду ў сабе самым і менш перажываючы аб сваім прызнанні навакольнымі.
    * Знаходзіце словы падтрымкі для новых творчых пачынанняў дзіцяці. Пазбягайце крытыкаваць першыя досведы - як бы ні былі яны няўдалыя. Ставіцеся да іх з сімпатыяй і цеплынёй: дзіця імкнецца тварыць не толькі для сябе, але і для тых, каго любіць.
    * Дапамагайце дзіцяці... часам спадзявацца ў пазнанні на рызыку і інтуіцыю: найбольш верагодна, што менавіта гэта дапаможа здзейсніць сапраўднае адкрыццё.
    * Дапамагайце пазбегнуць грамадскага неўхвалення, паменшыць сацыяльныя трэння і справіцца з негатыўнай рэакцыяй аднагодкаў шляхам навучання навыкам супрацоўніцтва і зносін
    * Паспрабуйце знайсці дзіцяці аднагодка з такімі ж здольнасцямі. Для дзіцяці школьнага ўзросту вельмі важна мець аднаго таго ж ўзросту і полу. Адораная дзяўчынка павінна ведаць сотню дзяцей, каб знайсці адну сяброўку, падобную на яе. Нельга дазваляць дзіцяці апускацца ў адзінота і пазбягаць зносін.
    * Часам дарослыя спрабуюць фарсіраваць неардынарныя разумовыя здольнасці дзяцей, губляючы ў гэтым пачуццё меры. Нельга пазбаўляць дзіцяці гульняў, якія замяняюць заняткамі музыкай, чытаннем, танцамі або спортам.
    * Выкарыстоўвайце асабісты прыклад творчага падыходу да вырашэння праблем.
    * Шырока выкарыстоўвайце пытанні праблемнага тыпу ў дачыненні да самых разнастайных абласцях (напрыклад, што будзе, калі ўсе людзі стануць зусім маленькімі, не болей пальца?).
    * Узбагачайце навакольнае асяроддзе дзіцяці новымі разнастайнымі прадметамі з мэтай развіцця дапытлівасці.
    * Падавайце дзецям магчымасць актыўна задаваць пытанні.
    * Выкарыстоўвайце перыядычна творчыя заданні тыпу тэстаў Торэнса. Творчыя магчымасці чалавека прама і непасрэдна не звязаныя з яго здольнасцю да навучання і далёка не заўсёды адлюстроўваюцца ў тэстах на інтэлект.

     


     

     

    Настаўнік, вобраз яго думак - вось што самае галоўнае ва ўсякім навучанні і выхаванні. (Дистервег А.)