Развіццё дробнай і артыкуляцыйнай маторыкі © Яслі-сад № 5 г.Ганцавічы

 

↓A↑

XX

Змена памеру шрыфта

Усе сучасныя браўзэры дазваляюць змяняць памер шрыфта на старонцы сайта шляхам изменeния маштабу

У большасці выпадкаў для змены маштабу скарыстайцеся камбінацыяй клавіш "Ctrl і +" ці "Ctrl і -"

Так жа можаце выкарыстоўваць камбінацыю "Ctrl і скролл"

Дадатковая інфармацыя даступная па спасылцы https://support.google.com/chrome/answer/96810?hl=ru

 

ДЗЯРЖАЎНАЯ ЎСТАНОВА АДУКАЦЫІ

"ДЗІЦЯЧЫ САД №5 Г. ГАНЦАВІЧЫ"

 

 

Раздзелы сайта

  • Галоўная
  • Адно акно
  • Аб установе
  • Бацькам
  • Настаўніцкая
  • Сэрвісы
  • Прафсаюз
  • Бяспека
  • Акцыі
  • Здаровы лад жыцця у нашым дзіцячым садзе
  • 2024 Год качества
  • Нашы дасягненні
  • Абарона персанальных даных
  • New
  • ЛЕТО 2023
  • Беларусь помнит
  • Кружковая деятельность
  • Обратите внимание
  • Профилактика насилия
  • ЛЕТО 2024
  •  

    статыстыка наведванняў

    Яндекс.Метрика

    індэкс цытавання

    індэкс цытавання

     

     

     

     

    Развіццё дробнай і артыкуляцыйнай маторыкі


    Тэма: "Развіццё дробнай і артыкуляцыйнай маторыкі»

    РАЗВІЦЦЁ ДРОБНАЙ (ПАЛЬЦАВАЙ) МАТОРЫКІ

    Навукоўцы-нейробиологи і псіхолагі, якія займаюцца даследаваннямі галаўнога мозгу і псіхічнага развіцця дзяцей, даўно даказалі сувязь паміж дробнай маторыкай рукі і развіццём гаворкі. Дзеці, у якіх лепш развіты дробныя руху рук, маюць больш развіты мозг, асабліва тыя яго аддзелы, якія адказваюць за гаворка. Інакш кажучы, чым лепш развіты пальчыкі дзіцяці, тым прасцей яму будзе асвойваць гаворка.

    Дробная маторыка рук-гэта разнастайныя руху пальчыкамі і далонямі. Буйная маторыка-рухі ўсёй рукой і ўсім целам.Тонкая маторыка-развіццё дробных цягліц пальцаў, здольнасць выконваць імі тонкія каардынаваныя маніпуляцыі малой амплітуды.

    Значэнне развіцця дробнай маторыкі:

    Павышаюць тонус кары галаўнога мозгу.
    Развіваюць маўленчыя цэнтры кары галаўнога мозгу.
    Стымулююць развіццё прамовы дзіцяці.
    Узгадняюць працу паняційнага і рухальнага цэнтраў маўлення.
    Спрыяюць паляпшэнню артыкуляцыйнай маторыкі.
    Развіваюць пачуццё рытму і каардынацыю рухаў.
    Падрыхтоўваюць руку да ліста.
    Падымаюць настрой дзіцяці.
    Каб выправіць маўленчае парушэнне, трэба весці мэтанакіраваную работу па развіццю дробнай маторыкі. Такая праца паскарае паспяванне абласцей галаўнога мозгу, якія адказваюць за гаворка, і спрыяе паскарэнню дэфектаў гаворкі.

    Фарміраванне славеснай гаворкі дзіцяці пачынаецца, калі руху пальцаў рук дасягаюць дастатковай дакладнасці. Развіццё пальцавай маторыкі як бы падрыхтоўваюць глебу для наступнага фарміравання гаворкі.

    Бацькам рэкамендуецца разам з дзецьмі раскладваць гузікі ў залежнасці ад іх прыкмет: па колеры, па форме, па памеры; складаць з гузікаў або пацерак розныя ўзоры. Вучыць дзіцяці зашпільваць і расшпільваць гузікі, зашнуроўваць або расшнуроўвае шнуркі. Таксама рэкамендуюцца разнастайныя гульні з мазаікай, кубікамі, якія спрыяюць фарміраванню тонкай маторыкі. Эфектыўна праводзіць розныя віды выяўленчай дзейнасці, лепку і аплікацыі на розныя тэмы ў залежнасці ад пастаўленых мэтаў.

    Пальчыкавая гімнастыка павінна праводзіцца кожны дзень па 5 хвілін дома з бацькамі і ў дзіцячых установах з педагогамі.

    Развіваюць дробную маторыку рук:

    Розныя гульні з пальчыкамі, дзе неабходна выконваць тыя ці іншыя руху ў пэўнай паслядоўнасці;
    Гульні з дробнымі прадметамі, якія нязручна браць у ручку;
    Гульні, дзе патрабуецца нешта браць ці выцягваць, сціскаць-расціскаць – выліваць-наліваць, насыпаць-высыпаць – прапіхваць у адтуліны;
    Маляванне алоўкамі (фламастарамі, пэндзлем);
    Зашпільванне і расшпільванне маланак, гузікаў, апрананне і распрананне і т .д.
    Развіваючы дробную маторыку, трэба не забываць аб тым, што ў дзіцяці дзве рукі. Старайцеся ўсё практыкаванні дубляваць: выконваць і правай, і левай. Развіваючы правую руку, мы стымулюем развіццё левага паўшар'я мозгу. І наадварот, развіваючы левую руку, мы стымулюем развіццё правага паўшар'я.У цяперашні час практычна ў 80% насельніцтва свету лепш развіта левае паўшар'е мозгу. Яно адказвае за лагічнае мысленне, аналіз, вывучэнне моў. А правае паўшар'е адказвае за інтуіцыю, творчасць, фантазію, ўспрыманне мастацтва і музыкі.

     


     

     

    Тры шляхі вядуць да ведаў: шлях разважанні - гэта шлях самы высакародны, шлях пераймання - гэта шлях самы лёгкі, і шлях вопыту - гэта шлях самы горкі. (Канфуцый)