Фізічнае развіццё дзіцяці: з чаго пачаць? © Яслі-сад № 5 г.Ганцавічы

 

↓A↑

XX

Змена памеру шрыфта

Усе сучасныя браўзэры дазваляюць змяняць памер шрыфта на старонцы сайта шляхам изменeния маштабу

У большасці выпадкаў для змены маштабу скарыстайцеся камбінацыяй клавіш "Ctrl і +" ці "Ctrl і -"

Так жа можаце выкарыстоўваць камбінацыю "Ctrl і скролл"

Дадатковая інфармацыя даступная па спасылцы https://support.google.com/chrome/answer/96810?hl=ru

 

ДЗЯРЖАЎНАЯ ЎСТАНОВА АДУКАЦЫІ

"ДЗІЦЯЧЫ САД №5 Г. ГАНЦАВІЧЫ"

 

 

статыстыка наведванняў

Яндекс.Метрика

індэкс цытавання

індэкс цытавання

 

 

 

 

Фізічнае развіццё дзіцяці: з чаго пачаць?


Фізічнае развіццё дзіцяці: з чаго пачаць?

Многія задаюцца пытаннем: з якога ўзросту мэтазгодна пачынаць фізічнае выхаванне дзяцей? Бо большасць бацькоў не ставяць перад сабой мэту вырасціць алімпійскіх чэмпіёнаў, для іх спорт і дзеці-проста спосаб забяспечыць дзіцяці здаровае дзяцінства і закласці ў яго пачуццё ўпэўненасці ва ўласных сілах, прышчапіць некаторыя навыкі, прывучыць да дысцыпліны. Вырашыць усе гэтыя задачы магчыма пры дапамозе правільна арганізаванага фізічнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту.

Фізічнае выхаванне ў дашкольнай установе - з'яўляецца важным звяном у адукацыі дзяцей і ў цяперашні час набывае яшчэ больш актуальнае значэнне.

Фізічныя практыкаванні спрыяюць развіццю ў дзяцей разумовых здольнасцяў, ўспрымання, мыслення, увагі, прасторавых і часовых уяўленняў. Пры выкананні рухаў ўзбагачаецца эмацыйны стан дзяцей. Яны адчуваюць пачуццё радасці, ўздыму ад выяўленай пры авалоданні рухальнымі дзеяннямі энергіі, ад раскаванасці і свабоды іх выканання. На працягу апошніх гадоў змянілася тэндэнцыя да пагаршэння стану здароўя дзяцей, павялічылася колькасць дзяцей з парушэннем апорна-рухальнага апарата. Стабілізацыя ступні і карэкцыя плоскаступневасці ў дзяцей - адна з ключавых задач па фізічнаму выхаванню дашкольнікаў.

УВАГА!!! Плоскаступнёвасць!!!!!!!

Плоскаступнёвасць-адно з самых распаўсюджаных захворванняў апорна-рухальнага апарата ў дзяцей. Гэта дэфармацыя ступні з уплощением яе зводу (у дзяцей звычайна дэфармуецца падоўжны звод, з-за чаго падэшва становіцца плоскай і ўсёй сваёй паверхняй тычыцца падлогі).

Дакладна вызначыць, ці ёсць у дзіцяці плоскаступнёвасць ці не, можна толькі калі малому споўніцца пяць (ці нават шэсць) гадоў. Чаму? Па-першае, дзяцей да пэўнага ўзросту касцяны апарат ступні яшчэ не добра сябе адчуваў, часткова ўяўляе сабой храстковую структуру, звязкі і мышцы слабыя, схільныя расцяжэння. Па-другое, падэшвы здаюцца плоскімі, так як выманне зводу ступні запоўненая тлушчавай мяккай "падушачкай", маскіравалай касцяную аснову. Пры нармальным развіцці апорна-рухальнага апарата да пяці-шасці гадоў звод ступні набывае неабходную для правільнага функцыянавання форму. Аднак у некаторых выпадках адбываецца адхіленне ў развіцці, з-за якога з'яўляецца плоскаступнёвасць.

Фактары, якія ўплываюць на развіццё плоскаступнёвасці:

спадчыннасць (калі ў каго-небудзь з родных ёсць / было гэта захворванне, трэба быць асабліва асцярожным: дзіцяці варта рэгулярна паказваць лекара-ортопеду);
нашэнне "няправільнай" абутку (на плоскай падэшве зусім без абцаса, занадта вузкай або шырокай);
празмерныя нагрузкі на ногі (напрыклад, пры ўзняцці цяжараў або пры падвышанай масе цела);
празмерная гнуткасць (гипермобильность) суставаў;
рахіт;
параліч цягліц ступні і галенкі (з-за перанесенага поліяміэліту або ДЦП);
траўмы стоп.
Чым небяспечна плоскаступнёвасць?

Часам бацькі не ўсведамляюць сур'ёзнасць гэтага захворвання, бо з боку яно спачатку не прыкметна і, на першы погляд, не аказвае значнага негатыўнага ўплыву на дзіця. Аднак гэта зман можа прывесці да сумных наступстваў. Плоскаступнёвасць парушае "рысорныя" функцыі ступні, амаль знікае амартызацыя, і пры хадзе ўся "аддача" (ўзварушэнне) дастаецца галёнкі і тазасцегнавым суставу, што можа прывесці да артрозы. Таму плоскаступнёвасць абавязкова трэба прафілактаваць і лячыць.

Для тэрапіі дзяцей, якія пакутуюць плоскаступневасцю, прымяняюцца зберагалыя метады лячэння. Пераважныя фізіятэрапеўтычнае лячэнне, лячэбная фізкультура, мануальная тэрапія і асаблівы Масаж. Медыкаменты прызначаюцца ў крайнім выпадку, бо выклікаюць мноства пабочных эфектаў і не прыбіраюць прычыну захворвання, а наадварот, могуць яго пагоршыць. Метадамі першага выбару для лячэння дзіцячага плоскаступнёвасці з'яўляюцца мяккатканыя тэхнікі мануальнай тэрапіі имассажа. Выкарыстоўваюцца асаблівыя методыкі, накіраваныя на ўмацаванне цягліц, якія падцягваюць звод ступні, і паляпшаюць яе кровазабеспячэнне, таксама аказваецца мяккае ўздзеянне на суставы і звязкавы апарат, праводзіцца карэкціроўка ўзніклай дэфармацыі ступні і галенастопа.

З - за таго, што плоскаступнёвасць правакуе «дыхту» костак, суставаў ног і ніжніх аддзелаў пазваночніка, пры лячэнні мэтазгодна звярнуць увагу на стан апорна-рухальнага апарата і хрыбетніка. Нярэдка плоскаступнёвасць правакуе з'яўленне скаліёзу (скрыўленні хрыбетніка). Пры выяўленні іншых паталогій апорна-рухальнага апарата лекар прызначае курс лячэбнага масажу, асаблівую гімнастыку, а ў шэрагу выпадкаў патрабуецца курс мануальнай тэрапіі. З яе дапамогай лекар наўпрост ўздзейнічае на які пакутуе ад адсутнасці амартызацыі пазваночнік, здымаючы напружанне ў ім і ліквідуючы асіметрыю крыжа, якая часам узнікае пры плоскаступнёвасці і можа стаць прычынай скрыўлення пазваночніка.

Дзіцяці, які пакутуе плоскаступнёвасцю, ортопед абавязкова прызначае для нашэння спецыяльную абутак: прыдатную па памеры, зробленую з натуральных матэрыялаў, з цвёрдым заднікам і добрай фіксацыяй на назе, з невялікім абцасікам. Вусцілкі-супінаторы таксама падбіраюцца індывідуальна, з улікам формы ступні.

Бацькі павінны памятаць, што плоскаступнёвасць-гэта хвароба, які пры адсутнасці адэкватнай тэрапіі, прыводзіць да сур'ёзных ускладненняў і моцнай дэфармацыі костак ступні, а таксама хвароб апорна-рухальнага апарата. Своечасовае лячэнне і прафілактыка верне дзіцяці здароўе і ўпэўненасць у сваёй прывабнасці!

Хатняе заданне па фізічнай культуры

Лагічным працягам працы на занятку з'яўляюцца хатнія заданні, якія дапамогуць павысіць аб'ём рухальнай актыўнасці дзяцей, палепшыць іх фізічную падрыхтаванасць, умацаваць здароўе, укараніць фізкультуру ў побыт. Агульны час выканання хатняга задання не павінна перавышаць 15-20 хвілін. Часцей за ўсё ў хатнія заданні ўключаюцца наступныя практыкаванні:

1. Хадзьба на месцы з правільнай паставай, высокім пачакаюць сцёгнаў і рухам рук (у люстэрка).

2. Скачкі на месцы (вышыня 20-30 см) з мяккім прызямленнем.

3. Захаванне раўнавагі сагнутай і выпрастанай ногі.

4. Практыкаванні з і. п.: лежачы на жываце, рукі сагнутыя ў локцевых суставах і разведзеныя ў бакі, пэндзля – адна на іншы пад падбародкам, ступні разам. Падыманне галавы і рук назад або ў бакі; падыманне галавы і рук, сагнутых у локцевых суставах (локці назад, лапаткі Злучаныя); падыманне галавы і тулава, рукі на поясе.

5. Практыкаванні з і. п.: лежачы на спіне, рукі ўздоўж тулава:

падыманне галавы з адначасовым згінаннем ступняў; папераменнае падыманне ног (пад рознымі кутамі), руху веласіпедыста; падыманне тулава з апорай рукамі аб падлогу, тое ж-рукі на пояс.

6. Практыкаванні на расслабленне рук і ног па чарзе, якія выконваюцца з и. п.: стоячы.

7. Практыкаванне з і. п.: стоячы, рукі ў бакі: пяткай правай нагі дакрануцца да левага калена, зафіксаваць гэтае становішча, захоўваючы раўнавагу. Тое ж – з зачыненымі вачыма.

8. Прысяданні на поўнай ступні, выцягванне рук наперад. Прысяданні на насках, рукі наперадзе. Тое ж-рукі на поясе.

9. Практыкаванні для цягліц ступні: захоп лёгкіх прадметаў (малога мяча, скрынка запалак і т. п.) пальцамі ног, згінаючы ступню ў становішчы седзячы.

10. Хада па гімнастычнай лаўцы (лініях на падлозе) з падкідваннем мяча, ўдарамі яго аб падлогу і лоўляй.

11. Практыкаванні з гімнастычнай палкай: нахіл наперад, палку гарызантальна ўверх, за галаву, за лапаткі (адным рухам занесці палку, ўтрымлівалі перад сабой двума рукамі, за спіну).

12. Раўнавага на левай (правай) назе («ластаўка»).

13. Скачкі праз скакалку на адной і абедзвюх нагах з мяккім прызямленнем на шкарпэткі.

14. З стойкі на каленях сед на падлогу збоку (справа, злева) і вяртанне ў і. п.

 


 

 

Старайся ведаць усе пра што-небудзь і што-небудзь пра ўсё. (Генры Пітэр Брум)